Niekoľko viet ku kamerám:

Na letisku nie je k dispozícii el. energia, napájanie je z aku a dobíjanie zo solárneho panela. Počas leta ak bolo dostatok svetla dobíjanie nebol problém, ale postupne s príchodom zimy sa to zhoršuje, pri poklese pod 12 V sa všetky spotrebiče odpoja. Riešenie je len treba do toho trocha investovať aj organizvovať.
Preto prosím návštevníkov o strpenie pri výpadkoch z tohto dôvodu. Dúfam, že sa to podarí vyriešiť čo najskôr..

Modelársky areál Plevník na GOOGLI

Stacks Image 608
Stacks Image 612

WEB KAMERY z LMA Plevník. Pre aktuálny záber klikni na obrázok z kamery.

Ľavá kamera je funkčná. Pravá je stále na reklamácii.

Modelárske stránky kde sa niečo deje.

RC PORTAL

Stacks Image 1008

RC MODELY

BAČABÚK

Stacks Image 1011

F3X

VOJTO STUPÁK

Stacks Image 1014

SAM 119

Stacks Image 1017
Stacks Image 1020
Stacks Image 1023

Akcie, udalosti, články - chronologicky

Stacks Image 1486
Oprava vysielača T14MZ
19.november 2019
Tento vysielač som mal od roku 2005. Na tú dobu mal všetko, možno ďaleko viac čo bežný modelár potrebuje, alebo vie využiť. Jediné čo mi vadilo bola nizka kapacita aku a relatívne dlhá odozva pri zadávani čohokoľvek. No a v princípe, že to bola "ježovka palcová". Ale nikdy ma rádio nesklamalo. Neskôr som ho postúpil susedovi Vilovi, ktorý ho užíva doteraz. Koncom leta myslím sa na mňa obrátil, že mu vynecháva pravý ovládač krídeliek. Problém je ale, že nie vždy. Čo s tým. Dedukovali sme, že asi bude vadný potenciometer. Tak som najprv rádio pokusne rozobral, až som sa dostal k potenciometru. To by išlo. Teraz kde zohnať nový potenciometer. Pán Marhout opäť nesklamal a tak sme sa dohodli a poslal nový. Pôvodne som myslel, že bude už naletovaný, ale nebol. Nuž tak neostalo mi iné len ho preletovať. Nikdy som také drobné nerobil, ale nakoniec sa to podarilo a zvládol som to myslím úspešne. Potom len spätná montáž. Aj to vyšlo. Po prvotnom overení zdá sa, že je všetko v poriadku, jediný problém s ktorým sme ale počítali je, že nesedí presne stred. Je na to špeciálny kalibrovací program, ale vzhľadom na využitie vysielača sa s tým dá bez problémov fungovať. Tak dúfam, že závada bola odstránená a Vilovi bude ešte nejakú dobu spoľahlivo slúžiť. No a zaujímalo ma to aj preto, že dnes už sa klasické potenciometre nahrádzajú bezdotykovými senzormi, kde by k takýmto závadám nemalo dochádzať, aj keď pokaziť sa môže všetko.
Stacks Image 1523
Stacks Image 1536
Stacks Image 1546
Stacks Image 1891
Viac ..
Stacks Image 2050
DH-82 TIGER MOTH
28.október 2019
Písal sa rok 1988 a u nás sme poriadali Majstrovstvá Slovenska akrobatov kat. F3A. Vtedy prišiel Vlado Perniš s týmto lietadlom aj s 4-or taktom spaľovacím. Na tú dobu nevídané a som si vtedy pomyslel také niečo mať. Nuž a teraz po mnohých rokoch sa mi to splnilo. V piatok bol zálet a všetko dopadlo dobre, lieta presne tak ako som očakával. Kto nevie jedná sa o polomaketu anglického cvičného stroja z 30-tych rokov v prevedení "camo". Rozpätie 1400 mm, hmotnosť 3548 g. Motor Saito FA72 - žhavík. Použil som prižhavovanie MR-RC už tretí krát a k plnej spokojnosti. Niektoré detaily sú zrejmé z obrázkov. Zaujímavé je, že pri zálete nebolo vôbec potrebné trimovať výškovku. Zdá sa, že jednak bolo ťažisko predpísané správne a aj vďaka novému vyvažovaciemu zariadeniu, ktoré som použil som sa trafil presne. Použitie telemetrie je u mňa už samozrejmosť, okrem optického otáčkomera sledujem aj napätie príjmačových aku (2 x LiPol) a napätie aku žhavenia. (jednočlánok LiPol 2000 mAh)
Stacks Image 2062
Stacks Image 2066
Stacks Image 2070
Stacks Image 2074
Stacks Image 2078
Stacks Image 2082
Stacks Image 2086
Stacks Image 2090
Viac ..
Stacks Image 1823
Na návšteve u Petra.
18.október 2019
Snažím sa dohnať zameškané aj vo veľkom lietaní a využiť nádherne začaté tohtoročné Babie leto. Tak som včera urobil jeden krátky navigačný na mojej lokálne obľúbenej trati Žilina-Slávnica-Trenčín. V Slávnici samozrejme nevynechám nikdy dobrú kávu aj stretnute s miestnymi. Keďže viem o Petrovej novej "bavjačke", nazrel som do hangára. Vyzerá krásne, nádherný "oldtimer". Zdá sa už aj pripravený na lietanie, tak sa moc teším, až ho uvidím aj počujem nad hlavou čoskoro. A želám až mu robí veľkú radosť.
Stacks Image 1835
Stacks Image 1839
Stacks Image 1843
Viac ..
Stacks Image 1761
"Letecká guľášovka"
17.október 2019
Trocha s odstupom by som rád zdokumentoval túto vydarenú spoločnú akciu z minulej soboty vrátane varenia guľášu, dobrej nálady a hlavne lietaniu. Prišiel som trocha neskôr tak mi nevyšiel čas na fotenie. Na šťastie nejaké zábery urobil Mišo a dal k dispozícii galériu. Počasie bolo ukážkové, tak sme otvorili tohtoročné Babie leto. Každý lietal čo mu "hrdlo ráčilo". Zaujímavou novinkou bolo skupinové lietanie, alebo súboj, alebo "urvy koľko vieš". Neviem presne ako to vzniklo, aj keď tuším. "To Gustáv všechno spískal". Radosť aj zábava to bola veľká. Vo vzduchu 7 modelov, ktoré sa navzájom naháňajú. Na záver som neodolal a pripojil som sa aj ja. Samozrejme boli aj nejaké pády, ale vzhľadom na použitý materiál, je oprava bez problémov vďaka sekundovému lepidlu. Lietalo sa až do súmraku, nuž a potom akcia pokračovala ďalej.
Ešte na záver pripájam
video, ktoré som dostal od Petra Šimoníka z Valašských Kloboukú. Myslím, že aj v tom má prsty náš Gustáv.
Stacks Image 1773
Stacks Image 1777
Stacks Image 1781
Stacks Image 1785
Viac ..
Stacks Image 1699
F3-RES Martin 2019
29.september 2019
Zúčastnil som sa tejto súťaže, chcel som aj predchádzajúcej v Očovej, ale keďže nie som člen LERMAS a naviac som aj nepoistený tam ma odmietli. Našťastie v Martine to šlo. Počasie v sobotu nič moc, veterno aj dážď, ale zišlo sa nás 16 súťažiacich. Odlietali sme 4 kolá a v priebehu piateho prišiel vytrvalý dážď, tak sme skončili. Chodím lietať len za pekného počasia, najlepšie bez vetra a dažďa. Som moc pohodlný už. Preto napriek tomu som bol rád, že som tam išiel a nakoniec to šlo, však podmienky boli pre všetkých rovnaké. A čo je pre mňa hlavné stretol som veľa dobrých ľudí, veľa som sa naučil, veľa som videl. Lietať síce viem, ale nájsť termiku, bubliny, udržať sa hore 6 minút a potom sa presne trafiť na bod to je problém. Ale teoreticky už viem ako na to. Nefotil som, záujemcov odkazujem na stránku Vojta Stupáka, má aj pekné video aj fotoalbum. Výsledkovú listinu zatiaľ nemám k dispozícii.

Ešte možno pár postrehov, ktoré som získal za čas čo je táto (v zahraničí mimoriadne obľúbená aj rozšírená kategória) už od minulého roku aj u nás:
- vzhľadom za svoju nenáročnosť na vybavenie aj náklady je určená pre všetkých najmladších aj tých najstarších
- pravidlá pre konštrukciu aj lietanie sú jednoduché a pevne dané, takže modely sú podobné a tým aj ich výkonnosť je podobná
- potom víťazí ten kto vie najlepšie čítať aj využiť meteorologické podmienky a pozná svoj model
- kto čaká, že priláka hlavne mladých alebo najmladších, tak sa mýli, určite prídu aj tí, ale hlavne na doporučenie a v doprovode starších. Dnes mládež má iné predstavy aj záujmy už
- začínajú lietať aj súťažiaci podobných termických kategórií ako F3J, F5J, F3K.. A je to vidieť aj na výsledkoch potom. Vojto Stupák napísal "špičkový piloti". Ja s ním trocha zapolemizujem, vôbec sa tomu nebránim, pretože ukážu cestu aj tým slabším, alebo nevylietaným, alebo začiatočníkom a to je dobre. A keď sa pretekári rozdelia podľa veku - juniori-seniori-"oldies", každý má šancu aj motiváciu k tomu
- nevedel som, ale už viem, že budúci rok bude v Martine prvá medzinárodná súťaž tejto kategórie. Ďalšia motivácia aj možnosť stretnúť sa s inými. Už teraz sa na to teším.
Nešiel som do detailov, záujemci si môžu pozrieť
pravidlá, ktoré som preložil v minulom roku z nemeckých, (klikom vľavo hore sa dostanete na originál) kde vznikli, ostatný svet ich v princípe prevzal a keď som ich aktuálne porovnal nie sú tu doteraz žiadne zmeny.
Stacks Image 1711
Stacks Image 1715
Stacks Image 1719
Viac ..

Zaujímavosti, novinky ..

Stacks Image 2219
DPS-25 akuspínač 25A

4.12.2019


Pre pripravovaný projekt hľadám vhodné komponenty. Vždy je to iné a niečim špecifické. A aj vývoj ide dopredu, aj pod vplyvom faktov a skúseností sa to vždy mení. Tak som sa teraz rozhodol pre takéto riešenie. Napájanie z dvoch aku, nie veľa komplikovanej elektroniky, ale pritom bezpečné. A čo najnižšia hmotnosť. Palubný systém pozostáva z veľa spotrebičov, všetky som vyberal pre napätie 7,4 V. Tento spínač zdá sa plní všetky moje krytéria. Základné parametre: vstupné napätie 4,5-8,4V, výkon do 300W, hmotnosť 25 gramov. Podrobnosti potom na stránke výrobcu
ACT nájdete. K dispozícii je aj verzia bez káblovania, jednak sa niečo ušetrí, aj sa dá potom prispôsobiť pre konkrétne podmienky.
Stacks Image 2234
Stacks Image 2236
Stacks Image 2238
Stacks Image 2240
There are hidden images / Tidy mode active.

Stacks Image 2203
FUTABA rozšírila svoje oficiálne zastúpenia v Európe.

3.12.2019


Nie je to úplne najnovšia správa, ale pre používateľov aj priaznivcov tejto značky myslím dôležitá. Preto uvádzam pôvodné znenie, tak ako ho uverejnila Futaba na svojej
oficiálnej stránke. Verím, že sa naplnia slová zo záveru.
Spoločnosť Futaba rozšírila svoju predajnú sieť v Európe, aby poskytla väčšiu podporu výrobkov v Európe. Futabu pridal k svojim oficiálnym distribútorom ACT Europe na nemeckom území (Nemecko a Rakúsko) a Pelikan Daniel na českom území (Česko / Slovensko / Poľsko / Maďarsko), ako aj k súčasným oficiálnym distribútorom ako Ripmax.
Spoločnosť Futaba dôrazne očakáva, že obe spoločnosti poskytnú zákazníkom vynikajúce predajné služby a zákaznícku podporu, ktorá je na rovnakej úrovni ako súčasní európski distribútori, a spoločnosť Futaba tiež očakáva, že sa zlepší zákaznícky servis a spokojnosť.

Stacks Image 2189
Graupner/SJ Kirchheim/Teck končí.

22.11.2019


Z tlačovej spráy vyplýva, že spoločnosť Graupner/SJ so sídlom v Nemecku podala návrh na vyhlásenie konkurzu. Nie dobrá správa pre modelárov hlavne v Nemecku.
Materská spoločnosť v Južnej Kórei ruší pobočku a tým aj výrobu v Číne a zavretá bude aj súčasná pobočka v Nemecku. Ďalšia výroba - hlavne RC súpravy a príslušenstvo, možno ďalšia elektronika by mala byť vyrábaná v Kórei. Toto sú fakty oficiálne zverejnené, aký bude vývoj ďalej ukáže čas.

Stacks Image 2175
Rozhodnutie 1/2019 aktuálne informácie

19.11.2019

Na RCMANII je aktuálne publikované vyjadrenia jedného z autorov a vedúceho oddelenia všeobecného letectva, leteckých prác a UAV p. Martina Jurovica. Tu je kópia jeho príspevku. Veľmi dobré a rozumné rozhodnutie ako zastaviť šíreniu paniky, poplašných a konšpiračných teórii. Doporučujem v kľude prečítať, aj keď určite na prvý krát sa to nedá celé pochopiť, ale budem citovať jeho záverečné slová - "lietajte tak ako doteraz najmä bezpečne a verím, že to nejak spolu prežijeme aj bez urážok, poplašných správ a vzájomného osočovania sa".

Medzičasom bolo publikované na
aktualizované Rozhodnutie 2/2019. Týmto sa ruší rozhodnutie 1/2019 aj staré 1/2015. Nikto nie je dokonalý a určite to bude mať aj ďalší vývoj. Ale stále platí uvedené hore.

Stacks Image 2032
F5K bude oficiálna FAI kategória

16.11.2019

Kto zažil atmosféru pretekov kat F3K, alebo ju lieta mi dá za pravdu, že je to ako "droga". A rozšírila sa rýchlosťou do všetkých kútov sveta. Jednej súťaže som sa zúčastnil aj ja a moje skreslené predstavy, že však sú to len hádzadlá som rýchlo skorigoval. Netrvalo dlho a vyskúšal som Progress2 Iva Bratršovského. Lieta nádherne. Síce mám len pár štartov, teda hodov za sebou, ale lieta úžasne. Môj problém som zistil je slabý hod, zatiaľ mám max. 24 m, snáď sa posuniem časom trocha. Čo je teda smiešne, oproti štandartným 50 m a viac. Ale moje ambície nie sú vyhrávať a byť najlepší, ale len si schuti zalietať a možno sa zlepšovať. Viem, že sú už aj motorizované verzie, ale, že tu bude tak skoro aj oficiálna kategória som doteraz nevedel. Pre záujemcov pozrite stránku THERMAL-SOARING kde je popísané všetko k tomu. Neviem posúdiť aký bude ďalej vzťah klasickej F3K k F5K, ale myslím, že príkladov, keď z klasických bezmotorových klzákov vznikli elektro verzie je viacero. Aj keď som presvedčený, že ani jedna súčasná kategória nemá tak zaujímavé pravidlá. Tak sa teším a snáď aj ja čoskoro vyskúšam.

Stacks Image 2018
AcroJet-Mini cvičný JET

13.11.2019

Novinka od firmy PAF-Flugmodelle. Myšlienka pri zrode bola zostrojiť jednoduchý začiatočnícky JET s letovými vlastnosťami modelov kat. RC 1. Takéto modely boli v 80-tych rokoch vybavené motorom o obsahu 10 ccm. Modely ako Curare, Marabu, alebo Sultan boli typický predstavitelia tejto doby. Ako podklad bolo použité krídlo zo Sultana 6 s modifikovanou výškovkou upravenou do V. Miesto pre turbínu je otvorené takže sa dajú použiť rôzne typy a to bez výstupnej rúry. Ako pohon je možné použiť turbínu už od výkonu 25 N. Krídlo je vybavené účinnými klapkami, ktoré znižujú rýchlosť pri vzlete aj pristátí. Možno použiť zaťahovací, alebo pevný podvozok. Hmotnosť od 4 kg. (bez paliva) Použitý materiál styro/abachi pre nosné plochy, topoľová preglejka na trup. Páči sa mi táto myšlienka ako začať, alebo vyskúšať pred časom normálne nedosiahnuteľnú kategóriu.

Stacks Image 2004
LASER GB

12.11.2019

Cvičný EPP akrobat z dielňe Gernota Bruckmanna. Veľmi vhodný model na nácvik akrobacie, alebo len tak pre zábavu, zvládne aj začiatočník, svojími vlastnosťami ale uspokojí aj náročných. Meno autora je toho zárukou a ako sa vyjadril vyskúšal viacero prototypov, aj úprav až ho dostal do tohto stavu. Rozpätie 106 cm, hmotnosť od 730g, aku min. 1250mAh. Na stránke HEPF je potom podrobný fotonávod, ktorý určite pomôže. Páči sa mi a doporučujem.

Stacks Image 1990
Nové servo S-U300

8.11.2019

Štandardné servo S-U300 za veľmi priaznivú cenu uvedla na trh Futaba. Parametre - 4,1 kgcm/6 V, 0.19s/60 st., rozmery 40x20x36 mm, 36 g, plastové prevody. Je samozrejme digitálne s možnosťou programovania S.BUS2. Katalógová cena 16,90 €. A v Tatramodel je ešte lepšia cena.

Stacks Image 1976
Upútané modely ešte žijú! (aj keď až u protinožcov v Austrálii)

4.11.2019

Pochádzam z klubu kde upútané modely mujú silnú tradíciu. Aj keď ja som nikdy žiadny neriadil a dnes na letisku už vidíme len sporadicky Miša, Riša či Jozefa z Beluše. Ale mená ako Jano Škrabálek - bývalý náčelník, Pavol Kočiš či Peter Kriho v čase najväčšej slávy patrili k špičke. A tak ma potešila táto informácia, že v Austrálii je to úplne živé, fungujú lietajú, stavajú, majú spústu akcií. Pozrite ich aktuály buletín a aj keď v angličtine je tam veľa obrázkov aj dát, (alebo aj google prekladač funguje). Aktuálne číslo 247 si môžete pozrieť aj stiahnuť.

Stacks Image 1962
Rozhodnutie č.1/19 z 30.10.2019

1.11.2019

Na stránke Vojta Stupáka som našiel aktuálne horúcu správu. Toto rozhodnutie, ktoré sa nás už bytostne dotýka začína platiť od 15.11.2019. Zatiaľ som prešiel len zbežne, čo som pochopil nás modelárov sa týka okrem obecných a spoločných ustanovení Druhá hlava Kategória prevádzky A - A1, A2, A3 rozdelenie podľa hmotností kat. C0 až C4. Lietanie v neriadenom priestore kat. G je povolené do výšky 120 m nad najvyššou prekážkou v okruhu 30 m (článok 5 odstavec 3) a 1000 m horizontálne. Potom pre nás v LMA Plevník, ktoré sa nachádza v CTR letiska Žilina je to výška 30 m. Upozornenie k CTR - pokiaľ nie je určné napríklad NOTAM-om inak CTR je aktívne pravidelne počas pracovných dní a to je aktuálne od 8:00 do 16:00, mimo prevádzkove hodiny sa vzdušný priestor mení na triedu G. Určite bude k tomu diskusia, komentáre v budúcne. Doporučujem pozorne prečítať aj šíriť do povedomia všetkých aktívnych modelárov. Tu si môžete pozrieť aj stiahnuť celé znenie Rozhodnutia č. 1. Ďalšie doplnenia aj vysvetlenia sú priamo na stránke DÚ Civilné letectvo. Pozrite hlavne odstavec Vykonávanie letov a Prevádzka UAV iba ako modelu lietadla. Rozhodujúce krytérium vo vzťahu k DÚ je max. vzletová hmotnosť - 20 kg.
Rozdelenie vzdušného priestoru SR je potom k
pozretiu tu.
Ešte doplnenie k publikovanému - vychádzal som z toho čo som prečítal a čo je zatiaľ k dispozícii, preto prosím berte to ako môj pohľad na vec.
Oficiálne vyjadrenia by malo asi prísť zo strany
LERMAS-u. Letecko-raketo modelárska asociácia Slovenska. O inom subjekte hlásiacemu sa k leteckému modelárstvu na Slovensku neviem. Možno ešte ZMOS?
Doplnené 4.11.2019: Po detailejšňom čítaní som narazil na sporný bod 17 - Čl.5 -
(17) Bezpilotné lietadlo triedy C0 až C4 a bezpilotné lietadlo s maximálnou vzletovou hmotnosťou12) 25 kg a väčšou musí byť vybavené záložným systémom rádiového spojenia a ovládania, ktorým sa pri prerušení alebo zlyhaní ..
Však to sa týka všetkých modelov, alebo som to nepochopil? Alebo autor tu urobil chybu..

Stacks Image 1948
Futaba ako šperk, alebo T32MZ GOLD EDITION

30.10.2019

ACT Europe predstaví limitovanú edíciu - max 50 ks tejto vlakovej lodi od Futaby. Na povrchu vysielača je nanesená vrstva skutočného zlata. S vysielačom získate aj certifikát pravosti. Len na objednávku! V prípade, že chcete vysielač používať na bežné lietanie je doporučené si nechať naniesť keramický povlak. Ak ho chcete mať len ako zberateľský kúsok do vitríny nie je to nutné. Vysielač bude predstavený na nadchádzajúcom jubilejnom a dnes už kultovom veľtrhu "Faszination Modellbau" vo Friedrichshafene 1.-3. novembra 2019. Podrbnosti aj cenu nájdete na stránke ACT.

Stacks Image 1919
Futaba cez Pelikán -a.

10.10.2019

Myslel som, že takéto rozdelenie trhov je už minulosťou, ale zdá sa že nie. Práve som sa dočítal, že český Pelikán je od októbra 2019 výhradný distribútor výrobkov Futaba pre Česku a Slovenskú republiku. Nemám nič proti tomu, že je ďalší predajca, konkurencia je určite dobrá, ale takto.. Zatiaľ som u nich zo sortimentu Futaby nič nenašiel. A ak teda chce zlízať smotanu dal by som im záväzok zriadiť aj autorizovaný servis! Nič také od čias Robbe v našom priestore SR, ČR nie je. Je veľa koncových predajcov a aj zariadení v užívaní je množstvo. Ale ak zistíte, že treba opravu je pre nás problém. Mám s tým skúsenosti už, posielal som do Nemecka, vysoké dopravné náklady, čas, komunikácia. Chvalabohu pre nás Futaba sa kazí len výnimočne, ale k poškodeniu vlastnou vinou môže prísť. Tak som moc zvedavý.
Aktualizované: stanovisko f. Pelikán -
"Servis se teprve ,,rozjíždí,, , je to stále čerstvé. Především záruční servis se ale bude týkat jen výrobků zakoupených skrz naši distribuci, výrobky zakoupené u předchozího distributora (Astra model) by měli být záručně servisové u nich. (Podle posledního infa kolem naší distribuce) Pozáruční servis starších výrobků které už dodávat nebudeme záleží od dohody s naším servisním oddělením."
Tak tak, dúfam, že budeme s ich službami spokojní všetci Futabáci.

Stacks Image 1664
Nabijač PULSETEC Dual Excel 100

5.10.2019

Mám rád pokrokové a netradičné riešenia, ktoré keď sú robené kvalitne a so zreteľom na uživateľa tak ma vždy zaujmú. Dnes vybrať vhodný nabíjač nie je problém, alebo možno naopak, pretože ich je na trhu nespočetné množstvo. Mňa nedávno zaujal práve tento. Našiel som ho na stránke firmy ACT Europe. (Oficiálny distribútor Futaby) Neviem kde je jeho pôvod, v závere manuálu sa spomína Sofia - Bulharsko. Oficiálna stránka potom uvádza adresu v Belgicku. Tak neviem.. Návod je v nemčine, ďalších predajcov som našiel hlavne v Nemecku. K dispozícii je aj katalóg Pulsetec a nie je to len tento jeden model, ale celá rada od najjednoduchšieho až po 4-or kanálový. K tomu ďalšie príslušenstvo pre starostlivosť o akumulátory. Napájanie je buď zo siete, alebo jednosmerného zdroja 11-18 V, potom výstup DC 13,8 V - max. 100 W a USB 5 V, 2,1 A. Okrem štandartných funkcií má možnosť ovládania cez PC - USB - Pulsetec Chargemaster, alebo Pulsetec Link - bezdrátovo Bluetooth pre smartzariadenia. (iOS aj Android) Chargemaster je možné stiahnúť z domovskej stránky PULSETEC EU, (žiaľ link pre stiahnutie je nefunkčný) Pulsetec link potom buď cez Google Play Store, alebo App Store. Okrem funkcií pre ovládanie, konrolu aj sledovanie procesu nabíjania je tu aj jedna inovatívna funkcia Scan To Go. S pomocou tejto App je možné pre Aku vytlačiť QR kód, ten potom nalepiť na aku. Ten obsahuje všetky potrebné údaje, ktoré po zoskenovaní fotoaparátom máte pripravené aj nastavené. Chytré. Na domovskej stránke sú k dispozícii prehľadne informácie o všetkých výrobkoch aj návody vo viacerých jazykoch. Oficálny distribútor pre náš región je uvádzaná ASTRA, zatiaľ ale na ich web obchode o tejto značke som nenašiel žiadnu zmienku.

Stacks Image 1649
Futaba MZ-32

1.10.2019

Čoho iného by sa mal týkať môj prvý príspevok ak nie Futaby. Naposledy keď som o tomto novom vysielači písal ešte nebol na našom trhu. Medzičasom sa to ale zmenilo, k dispozícii bol prakticky u kažého predajcu, ktorý včas objednal. Dal sa chvíľu objednať aj v Tatramodel/Astra, žiaľ tieto prvé kusy sú preč. A dnes už sa hlásia viacerí majitelia s prvými dojmami, informáciami aj problémami. A tí ako som si všimol sa v prvom rade začali zaujímať o vhodný pult, prípadne aj výmenou ovládačov vybavených prepínačmi, tlačidlam. Zvláštne. Myslím, že min. 70 % uživateľov (a to neplatí len v tomto prípade MZ-32) používa pult aj keď väčšina rádií sú určené na držanie v ruke a riadenie palcami. Ak by urobili verziu aj pultovú určite by som začal šetriť. Ale je už na trhu aj prvý pult AHLTEC a napriek povedanému vyzerá veľmi dobre. Môj názor, ktorý som už publikoval, je že napriek vysokej cene je to dokonalý nástroj pre súťažných pilotov mnohých kategórii, alebo pre tých, ktorí na to majú, alebo vedia využiť a oceniť jeho schopnosti. A je to dlhodobá investícia. Teším sa na ďalšie informácie, testy, hodnotenia a určite sa k tomu vyjadrím. A už je k dispozícii aj prvá aktualizácia sw 3.1.

Stacks Image 1429
A mám z toho radosť veľkú. Aj keď ma to stálo veľa energie aj trochu investícií do nového. Ale poporiadku skusím vysvetliť čo sa stalo. Pred časom som čítal na stránke Martina Pilného, ktorá už nie je nejaký čas aktualizovaná o dôvodoch prečo to tak je. Vtedy som ešte netušil, že podobné problémy postihnú aj mňa. Moja stránka je robená v prostredí RapidWeaver. Začal som pred viacerými rokmi. Medzičasom bol tento program viackrát prerobený, upravovaný, rozširovaný mnohými "upgradmi". Až po určitej aktualizácii mi prestali chodiť viaceré funkcie, tak som sa vrátil späť k verzii kde to ešte fungovalo. Nejakú dobu som takto pracoval, no po aktualizácii operačného systému mne moja verzia prestala ísť. A čo teraz.. Keď som aktualizoval na najnovšiu verziu, program síce bol funkčný, ale s mnohými chybami, veľa obrázkov sa stratilo. Tak som nechal tú ešte funkčnú stránku, bál som sa ju prepísať aby sa mi niečo nestratilo. To sa udialo niekedy v júni tohto roku. Potom prišli aj mnohé iné problémy s ktorými som musel v prvom rade bojovať. Keď sa to zlepšilo začal som tvoriť najprv v hlave potom som začal písať tak ako som zvyklý pokus - omyl - riešenie. Tak som sa rozhodol, že veľa vecí zmením, starú Aviatku nechám na svojom mieste - kto má záujem dostane sa tam - pozrite modré tlačítko v pravo hore, a začnem nanovo. Trocha ináč, možno niečo nebude ešte fungovať tak ako má, ale všetko sa vyvíja, nie som žiadny profesionál, informácie aj vedomosti získavam hlavne z diskusných skupín na webe. Tak Vám práve teraz predstavujem inovovanú aj trocha redizajnovanú stránku. Je to len forma, ale aj na tej mi záleží a budem hlavne rád ak sa mi podarí ju naplniť aj zmysluplným obsahom, tak aby to bolo zaujímavé pre tých ktorí sa sem dostanú. Teším sa.

Čo práve počúvam

Stacks Image 1614
Leonard Cohen - Thanks for the dance

22.11.2019

Už dlhšiu dobu mám v kalendári poznačený dnešný dátum, kedy vychádza tento nový v poradí 15. štúdiový album Leonarda Cohena. Samozrejme je to veľmi zvláštne keď Leonard umrel pred troma rokmi. (7.11.2016) Počas nahrávania albumu You want it darker, ktorý produkoval jeho syn Adam vznikli aj viaceré skladby, ktoré neboli sem zaradené a neboli úplne dokončené. Až 7 mesiacov po jeho smrti začal pracovať na dokončení týchto piesní. Vokály všetkých boli zaznamenané počas nahrávania a určite sa nejedná o vyradené piesne, alebo B-strany. Sú pokračovaním, ale žiaľ Leonard odišiel skôr ako ich stihol dokončiť. A tak sa dôstojne završuje tvorba tohto jedinečného legendárneho básnika a hudobníka. A ja som mu vďačný za to, že pri mne stál vždy, aj v tých najťažších obdobiach. Pozrime si oficiálne video skladby Happens to the Heart, ktoré bolo uvoľnené ešte pred dnešným vydaním celého albumu.
"Úžasné majstrovské dielo jedného z najlepších svetových hudobníkov" napísal niekto a ja s ním súhlasím.

Posledná pieseň, postedné slová - Hummingbird (Kolibrík)
Listen to the hummingbird
Whose wings you cannot see
Listen to the hummingbird
Don't listen to me
..

Stacks Image 2160
Roxy Music - Jealous Guy

31.10.2019

Koniec leta a pomaly už aj jesene. Niečo čo zapadá do takejto už viac pesimistickej atmosféry. A čo dnes nezapočujem - Roxy Music. Je to pre mňa taký vysoký mocný pomník vo vlnách hudobných. Však stačí vysloviť mená Brian Ferry a Brian Eno. Táto pesnička je pôvodne od Johna Lennona z albumu Imagine. Roxy Music ju vydali krátko po jeho smrti ako "Pocta Johnovi Lennonovi". Mám rád celú ich tvorbu, ale táto je jedna z naj. Tak počúvajme spolu.

Stacks Image 2146
Nick Cave - Ghosteen

4.10.2019

Práve dnes vychádza celosvetovo nové (sedemnáste v poradí) dvojalbum Ghosteen Nicka Cave-a. Vďaka moderným technológiam už netreba čakať na pevné média, ale hudba je k dispozícii ihneď po jej uvoľnení. Strímovanie ponúka viacero služieb, v našich končinách najrozšíreniejšie Spotify, Deezer alebo ako v mojom prípade Apple Music. Potom budúci týždeň vychádza aj na klasických médiách ako CD, a Vinyl. A to je dobre. Milujem jeho hudbu, minulý rok som bol na koncerte v Prahe. Predchádzajúci album Skeleton Tree vyšiel v roku 2016. Zatiaľ je to všetko moc čerstvé na celkové hodnotenie, ale teším sa veľmi a pevne verím, že bude koncert opäť aj v našom okolí. Pre záujemcov, ktorí nemajú možnosť počúvať cez niektorú službu je dvojalbum k dispozícii už aj na YouTube.
Dobrá správa prišla - koncert bude 30.5.2020 v O2 aréne Praha a 1.6.2020 potom vo Viedni - Stadthalle. Teším sa.
"Nick Cave je vo svojej životnej forme a Ghosteen je jedným z jeho absolútnych vrcholov" - vyberám jedno s mnohých hodnotení. A už aj u nás sú prvé
vyjadrenia, názory, hodnotenia.